Blog
Dzielę się wiedzą na tematy związane z zarządzaniem zmianą, wdrażaniem OKR-ów oraz kwestiami związanymi z budowaniem kultury organizacji.
OKRy a motywacja 3.0 Jak motywować zespół?
Dlaczego wiedza o nieskuteczności motywowania przez system kar i nagród firmom nie wystarcza, nie jest motorem zmian, nie inicjuje myślenia o skutecznym sposobie motywowania?
Eksperci OKR u których znajdziesz inspirację i wiedzę. Poznaj siedmiu wspaniałych!
Co czytać? Czego słuchać? Co oglądać? U kogo znajdziesz dobre praktyki OKRowe? Kto podzieli się sukcesami i porażkami z wdrożeń OKRowych? Kto zainspiruje, zachęci do dalszego eksperymentowania?
Kto jest odpowiedzialny za OKRy w organizacji?
Zarząd po podjęciu decyzji o implementacji OKR, najczęściej kieruje swoje kroki do działu HR i to jemu powierza zadanie wdrożenia OKRów.
Narzędzia do OKRów
Aktualnie mamy bardzo szeroki wybór aplikacji, platform do zarządzania OKRami, jednak zanim podejmiemy decyzję o wyborze jednej z nich, zróbmy krok wstecz – zastanówmy się: czy potrzebuję takiego narzędzia? Jakie kryteria powinienem zastosować przy wyborze OKR software?
KR (Key Results) – czym są i jak je wyznaczać?
Kluczowy rezultat (KR Key Result) – to miara sukcesu, pokazuje postęp pracy w kierunku Objectiva. KR odpowiada na pytanie: “po czym poznamy, że zbliżamy się do celu?”. KRy powinny być bardzo konkretne, ich realizacja powinna zostać określona w czasie, ważne jest, aby były jednocześnie ambitne i realne do wykonania. KRy działają zawsze w połączeniu z Objective.
Lider OKR – na czym polega jego rola? Jakie kompetencje i cechy powinien mieć?
Lider OKR to osoba, która po implementacji frameworka OKR, organizuje prace zespołów oraz dba o płynność przebiegu procesu. Rola ta nie ma jednej nazwy, najczęściej używane to: OKR Leader, OKR Master, OKR Ambassador, OKR Aggregator. W Polsce najczęściej spotykam się z nazwą OKR Leader.
OKR a KPI – róźnice i cechy wspólne
Zarówno KPI jaki i KR zawierają metryki, oba powinny być konkretne, mierzalne i jasne. Ich budowa nie różni się znacząco, co może być powodem dezorientacji i mylenia pojęć.
Rodzaje spotkań w ramach cyklu OKR
Co musi się wydarzyć w skali tygodnia, miesiąca, kwartału, aby OKRy były skuteczne? Przyjrzyjmy się procesowi, który pozwoli utrzymać zaangażowanie zespołu, efektywnie wpłynie na komunikację wewnętrzną oraz na wyciąganie wniosków z sukcesów i porażek.
Feedback o którym nie da się zapomnieć!
Jak wprowadzić do firmy feedback, który na stałe wpisze się w organizacyjne DNA? Z pomocą przychodzą procesy! Wpiszmy feedback do modelu employee life cycle, w prosty i szybki sposób zbierajmy feedback dla całego zespołu.
Objective – co musisz o nim wiedzieć
Wybranie priorytetu, na który chcemy poświęcić pełen focus, oznacza mówienie: “NIE” innym, niepriorytetowym projektom, tematom. Jak go zdefiniować? Jakie kryteria musi on spełniać?